Monday, March 05, 2007

Rönn kývl hlavou a udělal si poznámku. Pak se tužkou poškrábal na nose a poslouchal další výklad.

"Jsem ovšem přesvědčen," pokračoval expert, "že tyto hlásky dohromady tvoří větu, která se skládá z několika slov."

"A jak zní ta věta?" zeptal se Rönn a přichystal se, že začne psát.

"Těžko říct. Opravdu těžko. Mohlo by to být například, jdu, raku, au nebo ,dej, ruku, au."

"Dej ruku, au?" podivil se Rönn.

"Ano, ovšem to je jenom příklad. A pokud jde o odpověď na druhou otázku..."

"Jalson?"

"Vám se zdálo, že říká Jalson? Velice zajímavé. Já mám ovšem jiný názor. Dospěl jsem k závěru, že to jsou dvě slova, a to ,jak a ,alson."

"A co by to mělo znamenat?"

"Jedna možnost je, že to je nějaké jméno. Alson nebo třeba Elson.

E jako Emil."

"Jak Alson? Jak Elson?"

"Ano. Právě tak. Vy dokonce vyslovujete "l" podobně jako on.

Třeba mluvil stejným dialektem jako vy?" Expert opět udělal pauzu. Po chvíli pokračoval:

"Že by se někdo jmenoval Jak Alson nebo Jak Elson je ovšem svrchovaně nepravděpodobné, nemám pravdu?"

"Máte," řekl Rönn.

"Ano. Tak to by bylo všechno. Expertizu vám samozřejmě pošlu i písemně a přiložím k ní účet. Chtěl jsem vám to říct telefonicky pro případ, že to spěchá."